Havacılık işletmelerinde çalışan Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği bölümü mezunu meslektaşlarımız çalıştıkları bölümler ile ilgili birçok rapor hazırlamaktadır. Bu raporların bir kısmı “nöbet devir raporu” gibi aynı bölümde çalışan arkadaşlarını bilgilendirici teknik raporlarken, bir kısmı ise “bölümle ilgili yeni yapılandırma talepleri gibi” üst düzey yöneticilere aktarılan raporlardır. İş yaşamında iş mektupları ve rapor yazımı iletişimin önemli bir parçası ve meslek yaşamı içerisinde kullanılması gereken zorunlu araçlardan bir tanesidir.

Bu kapsamda;
Bir havacılık işletmesinde 25 kişiden oluşan departmanda orta düzey yönetici konumunda çalıştığınızı varsayarak. Yöneticisi olduğunuz bölümde takım çalışmasına geçmek için ilgili norm kadro çalışmasını yaptığınızda eleman sayısının 3 kişi az olduğunu gördünüz.
Genel müdüre gönderilmek üzere en fazla 2 sayfadan oluşan,
1.      İş analizi kavramını,
2.      Norm kadro kavramını,
3.      Takım çalışması kavramını ve yararlarını çok kısa bir şekilde anlatıp,
4.      3 eleman eksiğinin tamamlanması ile ilgili bir iş yazısı hazırlayınız.

Not: Takım çalışmasına geçme gerekçelerinizi hayal gücünüze bırakıyoruz. Etkileyici, akılda kalıcı ve kabul edilebilir olmasında yarar var.

Yararlanabileceğiniz kaynaklar,
  1. İş analizi
  2. Norm kadro
  3. Takım çalışması

Comments (0)